Jangan terperanjat bila ada penoreh getah mendapat pendapatan RM3,000 sebulan sekaligus melepasi pendapatan penjawat awam. Biar betul? Memang betul la! Hari ni harga getah melambung tinggi sehingga mencecah RM15 sekilogram. Wah mahal getah sekarang......

Jumaat, 8 Julai 2011

Tun Razak kalau masih hidup mesti sebak lihat perangai Najib dibuli bini!

MARAN 7 Julai - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebak ketika menyampaikan ucapan pada majlis mengenang Tokoh Negarawan, Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein di Universiti Teknologi Mara (UiTM) cawangan Pahang di sini, hari ini.

Beliau yang berucap kira-kira 20 minit dilihat menahan sebak sejak awal lagi ketika menyampaikan ucapannya.

Majlis itu dihadiri lebih 2,000 tetamu termasuk mereka yang pernah berkhidmat di bawah kepimpinan ayahandanya yang ketika itu menjadi Perdana Menteri kedua negara.


"Sebelum saya menjadi terlalu emosi, lebih baik berhenti berucap, apabila bercakap mengenai Tun Razak, pastinya ada perasaan yang tidak boleh dikawal," katanya.

Hadir sama Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob dan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim.

Menurut Najib, perjalanan ayahandanya sebagai pemimpin negara perlu menjadi panduan kepada generasi baru termasuk kepimpinan muda negara.

"Allahyarham tidak ghairah mendapatkan kuasa politik," katanya dengan merujuk kepada peristiwa peletakan jawatan Presiden UMNO, Datuk Onn Jaafar dan pelantikannya sebagai Pengarah Majlis Gerakan Negara (Mageran).

Beliau berkata, Tun Abdul Razak pernah memberitahunya beliau terlalu muda untuk memimpin UMNO ketika itu dan sanggup memberi laluan kepada bekas Perdana Menteri pertama, Allahyarham Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj.

"Ketika dilantik sebagai Pengarah Mageran yang mempunyai kuasa tidak terbatas, bukan sahaja beliau tidak menyalahgunakan kuasa malah tidak sabar menyerahkan kembali kuasa itu kepada rakyat menerusi pilihan raya," jelasnya.

Tambahnya, jasa dan pengorbanan Tun Abdul Razak ternyata amat disanjungi rakyat dari dulu sehingga sekarang.

"Saya sentiasa mengingati kata-katanya iaitu seorang pemimpin disegani akan terus dikenang sepanjang zaman.

"Pemimpin hendaklah disegani dan bukannya ditakuti kerana kalau kita ditakuti tiada seorang pun akan mengenang atau menghormati apabila kita telah tiada," jelasnya.

Sementara itu, katanya, majlis tersebut bukanlah untuk mendewa-dewakan tokoh negara tertentu, tetapi bertujuan menimba pengajaran dan iktibar daripada perjuangan mereka.

1 ulasan:

akuk rasa penoreh getah ni yang takut bini, malu nak ngaku kata orang lain pulak

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites