Jangan terperanjat bila ada penoreh getah mendapat pendapatan RM3,000 sebulan sekaligus melepasi pendapatan penjawat awam. Biar betul? Memang betul la! Hari ni harga getah melambung tinggi sehingga mencecah RM15 sekilogram. Wah mahal getah sekarang......

Selasa, 12 Julai 2011

Ini rupa Mahathir jadi bisu dan kelu dalam isu BERSIH 2.0


Marina anak Mahathir menulis dalam blognya "Jadi saya pergi"

"Saya telah mengatakan bahawa sebelum ini saya rasa ragu-ragu, terutama selepas membaca tentang tentera melakukan latihan dengan FRU. Mungkinkah kerajaan serius akan mempertimbangkan untuk menembak rakyatnya sendiri? Siapa tahu? Banyak yang saya fikirkan. Memikirkan ramai anak muda yang saya tahu mempunyai niat berterusan untuk pergi, termasuk anak perempuan saya. Adakah saya dapat memaafkan diri saya jika sesuatu berlaku kepada mereka?"




Selepas mendapatkan nasihat daripada rakan-rakan dari pelbagai kaum, akhirnya saya memutuskan bahawa saya tidak boleh tinggal dengan selamat di rumah manakala anak perempuan saya, kawan-kawan dan rakan-rakan sekerja menghadapi bahaya yang mungkin. Saya telah berjalan dengan mereka. Selain itu walaupun saya tinggal di rumah dengan menghabiskan masa saya asyik bimbang. Jadi saya terpaksa pergi.


Seorang kawan yang tinggal di bandar yang ditawarkan untuk menjadi pelindung kepada aya dan bersama-sama merancang apa yang perlu dilakukan. Hubby menyokong dan memberikan beberapa nasihat tentang bagaimana untuk kekal selamat.



Jiran-jiran saya juga mahu datang bersama-sama. Jadi adil earlyish, kawan saya memandu untuk mendapatkan saya dengan tiada masalah dan kami menuju semula ke bandar. Walaupun sekatan jalanraya di beberapa kawasan, kami tiada masalah.

Malah memandu ke KL begitu menyenangkan kerana jalan lengang. Pihak polis mengarahkan lalu lintas di mana mereka terpaksa dan koperasi secara amnya (kecuali bagi salah satu yang kita lihat berhujah dengan seorang lelaki yang cuba masuk ke dalam kondo sendiri). Kami mendapat satu roadblock di kawasan KLCC dan teman saya menjelaskan bahawa dia tinggal di kawasan ini dan mereka membiarkan kita melalui, empat orang di dalam kereta yang berpakaian seolah-olah kita akan hiking!


Selapas ini jangan hairan Kalau Tun Mahathir minta Najib Undir daripada PM!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites